Základná charakteristika projektu
Ministerstvo hospodárstva SR v súvislosti so Zmluvou o poskytnutie nenávratného finančného príspevku a koncepcie eGovernmentu vykonáva od novembra 2013 riadnu implementáciu národného projektu
„Elektronizácia služieb Ministerstva hospodárstva SR“
Cieľom projektu realizovaného v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti, prioritná os 1 – Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb, opatrenie 1.1 Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb na centrálnej úrovni je vybudovanie rezortného centra zdieľaných služieb a optimalizácie vlastných procesov potrebných vo výkone činností a služieb vo vzťahu k občanom.
Výstupom projektu je umožniť verejnosti využívanie služieb poskytovaných Ministerstvom hospodárstva SR elektronicky. Implementácia projektu počíta s vytvorením 38 unikátnych služieb tak, aby poskytovateľ dokázal pokryť univerzálne široké spektrum užívateľov. Služby budú poskytované v troch hlavných skupinách:
· Informačné služby: pre poskytovanie požadovaných informácií žiadateľom elektronicky
· Transakčné služby: pre dvojstrannú výmenu výstupov v rámci elektronickej komunikácie medzi rezortom a verejnosťou
· Služby proaktívneho poradenstva: pre služby poskytované na základe personalizácie podľa jednotlivých žiadateľov.
Tvorba a poskytovanie týchto služieb prestavuje základný komunikačný prostriedok pri plnení úloh rezortu hospodárstva vo vzťahu ku koncovým užívateľov. Ich úlohou je realizácia výstupov v najkratšom čase, so znížením administratívnej záťaže pri komunikácii s verejnou správou a s maximálnou finančnou úsporou.
Za implementáciu zodpovedá MH SR, pričom SARIO a SBA sú realizačnými a implementačnými partnermi MH SR, podieľajúcimi sa na zabezpečení cieľov projektu, t.j. podieľajúcimi sa na poskytovaní elektronických služieb voči svojím cieľovým skupinám prostredníctvom vybudovaného Integrovaného informačného systému MH SR.